لوله کاروگیت

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سلام دوستان عزیز، امروز با شما در مورد یکی از محصولات جدید و مفید در زمینه فاضلاب و آب رسانی صحبت می کنیم. سر صحبت رو با این سوالات آغاز کنیم که خودشون یه فهرست کامل رو شامل میشن.

منهول کاروگیتی چیست؟ چه تفاوتی با منهول پلی اتیلنی دارد؟ و چرا باید از آن استفاده کنید؟

مقدمه

منهول کاروگیتی یک نوع منهول است که از جنس کاروگیت ساخته شده است. کاروگیت یک نوع ماده پلیمری است که از لایه های متعدد پلاستیک یا فلز تشکیل شده است. این لایه ها باعث می شوند که منهول کاروگیت دارای وزن کم، مقاومت بالا، عایق حرارتی و صوتی و ضد زنگ و خوردگی باشد.

 

منهول کاروگیتی

 

منهول پلی اتیلنی نیز یک نوع منهول است که از جنس پلی اتیلن ساخته شده است. پلی اتیلن یک نوع پلاستیک است که دارای خصوصیات خوبی مانند سبک بودن، قابل شکل دادن، ضد آب و ضد خوردگی است. اما در مقابل، پلی اتیلن دارای مقاومت کم در برابر فشار، حرارت و نور خورشید است.

 

پس مشخص شد که منهول کاروگیتی نسبت به منهول پلی اتیلنی دارای مزایای بسیار بالاتر است. برخی از این مزایا عبارتند از:

 

- منهول کاروگیتی به راحتی قابل نصب و جابجایی است. به دلیل وزن کم آن، نیاز به لودر یا جرثقیل برای حمل و نقل آن ندارید. همچنین به دلیل شکل دادن آسان آن، می توانید آن را براساس شرایط محل نصب تغییر دهید.

- منهول کاروگیتی دارای عمر طولانی است. به دلیل مقاومت بالا در برابر فشار، حرارت، سرما، نور خورشید، رطوبت، خوردگی و زنگ زدگی، منهول کاروگیتی تا سال ها بدون نقص عمل می کند.

- منهول کاروگیتی دارای هزینه پایین است. به دلیل قابل تولید بودن در سطح صنعت، قطعات منهول کاروگیتی امکان مونتاژ در کارخانه و یا در محل پروژه را فراهم سسازی می کنند.

این ویژگی ها برتری منهول کاروگیتی به پلی اتیلنی را مشخص می کند، از طرفی منهول پلی اتیلنی خود از سایر انواع منهول مانند فلزی، بتنی و آجری و غیره بسیار بهتر است.

اکنون بد نیست در مورد خود کلمه کاروگیت نیز مشخصاتی را بشناسید. سپس به بررسی تخصصی منهول بپردازیم تا مقاله کاملی را خدمت شما آماده کرده باشیم.

حالت کاروگیت در اصل یک نوع مقوا است که از دو لایه کاغذ مسطح و یک لایه کاغذ پیچیده تشکیل شده است. این نوع مقوا به دلیل سبک بودن، مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه، قابلیت بازیافت و هزینه پایین، برای ساخت بسته بندی های مختلف استفاده می شود. مثلاً جعبه های حمل کالا، کارتن های پستی، جعبه های پیتزا، کاغذ دیواری و حتی مبلمان از کاروگیت ساخته می شوند. همین مقاومت بسیار بالا در کاغد کافی بود تا ملزومات تصفیه و انتقال آب نیز به صورت کاروگیتی ساخته شوند.

 

کاروگیت

 

اکنون سوال منهول چیست بسیار به جا و ارزنده است.

تعریف، هدف، انواع، بازسازی

برای افرادی که در حین رفت و آمد روزانه در شهرهای خود قدم می زنند، آدم روها بخشی از چشم انداز روزمره برایشان به حساب می آید، چیزی که ممکن است به نظر یک دست انداز ساده و گرد در سطح جاده به نظر بیاید، اما در واقع دری است که به بخش ناشناخته ای از شهر منتهی می شود که در زیر زمین قرار دارد. بیشتر مردم ممکن است با زیرساخت های پیچیده در طرف دیگر روکش منهول کاروگیت آشنا نباشند، اما آن ها بسیار بیشتر از پوشش گرد ناهموار در روسازی جاده ها وظایفی دارند.

 

منهول کاروگتی

 

تعریف چاهک کاروگیتی بازدید

چاهک ها که می‌توان به آنها با عنوان چاله‌های تاسیسات یا اتاق‌های بازرسی نیز اشاره کرد، سازه‌های زیرزمینی با دهانه‌هایی در سطح خیابان هستند که دسترسی به تاسیساتی مانند فاضلاب، خطوط تلفن، لوله کشی آب باران و سیستم‌های آبی را فراهم می‌کنند. می‌توان روکش‌های آدم رو را برداشت تا افراد حرفه‌ای و آموزش دیده بتوانند وارد این سازه‌های زیرزمینی شده و زیرساخت‌های زیرزمینی را بازرسی، تمیز، تعمیر و نگهداری کنند. آدم رو ها را هر جا که ساختمان پیدا کنید می توانید ببینید زیرا آنها برای زیرساخت های شهری استفاده می شوند. آنها در نواحی شهری که معمولاً متمرکز هستند و همچنین در مناطق حومه شهر قرار دارند به چشم می خورند. چاهک کاروگت های کمتری در مناطق روستایی که زیرساخت های زیرزمینی وجود ندارد یافت می شود مگر اینکه در آنجا یک زیرساختی مانند مخابرات به کار گرفته شده باشد.

 

اجزای چاهک بازدید:

  1. پوشش
  2. قاب
  3. دودکش
  4. دیواره
  5. نیمکت انتهایی
  6. کانال انتقال

 

 

این سازه‌های عمودی در اعماق و اندازه‌های مختلف وجود دارند که در ابتدا به طور جهانی برای دسترسی به سیستم فاضلاب زیرزمینی استفاده می‌شوند. برای دسترسی به داخل آن، متخصصان ابتدا باید دریچه منهول کاروگیت را که معمولاً گرد است (در موارد نادر می‌تواند مستطیل یا مربع باشد) و از چدن ساخته می‌شود، جدا کنند. البته در مورد جنس ها باید گفت که مواد پلاستیکی جدیدا شروع به محبوبیت در بازار پیدا کرده اند. پس از باز کردن دریچه باید از طریق پله، نردبان یا وینچ وارد شوند، توجه داشته باشید که در صورت کوچک بودن آدم روی شما، ممکن است شامل این نردبان نباشد. در مورد امنیت نیز میتوان گفت که اقدامات ایمنی مانند مجوز ورود به فضای محدود، نظارت بر گردش هوا و حفاظت از سقوط باید در حین کار رعایت شود.

 

تمامی این موارد را گفتیم تا بدانیم منهول چیست، اما اکنون زمان آن رسیده که هدف تولید این محصول و نصب آن را بررسی کنیم و بدانیم چرا در تاسیسات، استفاده از آن مهم تلقی می شود؟

آدم رو ها برای چندین هدف مختلف ساخته شده اند. اولین مورد تعمیر و نگهداری معمول برای انواع مختلف سیستم های فاضلاب است. چاهک ها باید برای بازرسی و تمیز کردن جهت شناسایی و جلوگیری از انسدادهایی که ممکن است در داخل خط لوله فاضلاب ایجاد شود نصب شوند.

 

 

 

روکش‌های دارای تهویه بالای آن به سیستم فاضلاب اجازه تهویه هوای داخل را می‌دهد، بنابراین از بوهای غلیظی که ممکن است در داخل آدم رو آزاردهنده باشد جلوگیری می‌کند. اما گاهی ممکن است که در تاسیساتی خاص نخواهید که مایعی مانند آب باران به خط لوله کشی زیر زمینی شما ورود پیدا کند که در اینصورت باید از دریچه های یکپارچه استفاده کنید که هیچ منفذی نداشته بلکه دارای یک حلقه رینگ پلمپ کننده دریچه را داراست که عملا ورود و خروج هوا و مایع به داخل خط لوله کشی را غیر ممکن می کند. فقط در چنین شرایطی باید توجه داشته باشید که خطراتی احتمالی زیاد است و قبل از خرید و نصب این سیستم ها بهتر است با یکی از متخصصین مشورت کنید.

 

 

  • Er Fun